معرفی چشم دیجیتال درب و انواع آن

چشم دیجیتال درب و انواع آنهمیشه انتخاب بهترین متعلقات برای درب های آپارتمان یکی از چالش های یک منزل محسوب می شود . مثلا استفاده از بهترین دستگیره درب ، استفاده از بهترین قفل دیجیتال یا اصلا قفل های ساده . اما در این نوشته به دنبال انتخاب معرفی یکی از متعلقات جذاب و حرفه ای هستیم که می تواند بهترین احساس را برای امنیت و کنترل بیشتر در شنا ایجاد کند .

یکی از محصولات امنیتی که در راستای تامین امنیت بیشتر افراد و ساختمان ها مورد استقبال است ، چشمی دیجیتال می باشد که این وسیله می تواند جایگزین چشمی های قدیمی گردد و با استفاده از آن امکان مشاهده افراد مراجعه کننده با وضوح و کیفیت بالا و همچنین در صورت لزوم امکان عکس انداختن از آنها برای کاربر فراهم می گردد.

با کمک این چشمی دیجیتال می توان تصاویر پشت درب را در مانتیور مشاهده و بازبینی کرد و در صورت تمایل روی SD کارت ذخیره نمود.دوربین چشمی دیجیتال قابلیت افزایش شفافیت تصویر را داشته تا در محیط های کم نور قابل استفاده گردد.

پیشنهاد مطالعه :

بهترین مدل های دستگیره رزت بهریزان+ گارانتی مادام العمر 

چشم دیجیتال درب چه امکاناتی دارد :

  • قابل اتصال روی انواع درب های ضد سرقت، چوبی و فلزی
  • قابلیت اتصال به تلفن همراه و مشاهده آنلاین پشت درب
  • مجهز به سنسور حرکتی و در برخی از موارد حرارتی
  • امکان برقراری تماس تلفنی و ارسال پیام کوتاه
  • کیفیت بالای تصاویر حتی در نور کم و تاریکی
  • تشخیص حرکت جلوی درب و ذخیره تصاویر
  • تصویربرداری و ضبط فیلم از رفت و آمدها
  • هشدار در زمان خالی شدن باتری چشمی
  • دارای مانیتور رنگی و گسترش زاویه دید
  • دارای دکمه زنگ و روی دوربین خروجی
  • قابلیت افزایش صدا و تنظیم رنگ
  • امکان تماس با مراجعه کنندگان
  • بدنه ضد خش و ضد آب
  • دارای حافظه داخلی
  • و …

چشم دیجیتال درب و انواع آن

همچنین نصب و راه اندازی آن بسیار آسان و بدون نیاز به آداپتور، برق و ابزار جانبی است.جنس بسیار سخت و با دوام همراه با طراحی شیک و فوق العاده؛ این محصول را بسیار منحصر به فرد نموده است.

به طور کلی چشمی دیجیتال برای دیدن افراد در پشت درب ها استفاده می شود و از محصولاتی است که دارای مزایای بیشتری نسبت به چشمی های اپتیکال یا چشمی های قدیمی می باشد به طور مثال چشمی دیجیتال دارای صفحه مانیتور رنگی است که زاویه دید افراد را افزایش می دهد و این امکان را به آنها می دهد تا در صورت نیاز از افراد مراجعه کننده عکسی تهیه و ذخیره نمایند.

چشمی دیجیتال تصویری شفاف را در اختیار کاربران قرار می دهد و استفاده از آن سبب می شود که برخلاف چشمی های اپتیکال قدیمی هنگام استفاده از آنها سایه ایجاد نشود و افراد مراجعه کننده متوجه حضور کسی در منزل نمی شوند.این محصول به دلیل داشتن مانیتور به راحتی قابل استفاده است و وسعت دید در آنها به نسبت چشمی های قدیمی بیشتر است.

این چشمی ها مجهز به لنز سوزنی هستند و با داشتن سیستم دید در شب می توان به راحتی از آن در تاریکی مطلق نیز استفاده کرد. یکی از ویژگی های دیگر این محصول دارا بودن کارت حافظه داخلی و نیز پشتیبانی از حافظه جانبی MICRO SD می باشد بنابراین می توان با استفاده از این وسیله از افراد مراجعه کننده عکسبرداری کرد که این عکس ها در حافظه داخلی دستگاه ذخیره می شوند و می توان آنها را به رم خارجی منتقل کرد و تصاویر را در کامپیوتر ، تلویزیون و موبایل مشاهده نمود.

چشمی دیجیتال با باتری یا منبع تغذیه کار می کند و در دو حالت بی صدا و با صدا قابل استفاده می باشد ، این چشمی به راحتی بر روی درب واحدهای مسکونی یا اداری نصب می گردد و با داشتن ظاهری زیبا می تواند امنیت را نیز برای محل مورد نظر شما فراهم آورد.

چشمی دیجتال دارای دو دستگاه مجزا است که یکی از آنها دارای صفحه نمایش می باشد و محل قرارگیری آن روی درب ورودی در داخل واحد می باشد و دیگری که مجهز به لنز است در بیرون از واحد روی درب باید نصب گردد البته باید توجه داشت که سیم کشی این دستگاه به گونه ای است که لنز هوشمند و صفحه نمایش باید پشت هم قرار گیرند.روی بدنه دستگاه یک صفحه نمایش دیده می شود و در قسمت کنار آن دکمه هایی برای ضبط و پخش تصاویر تعبیه شده است.

چشم دیجیتال درب و انواع آن

 

انواع چشمی درب :

به طور کلی چشمی درب به دو نوع ساده و الکترونیک تقسیم می شود. چشمی الکترونیکی نیز در دو نوع بیسیم و باسیم در بازار موجود است. در ادامه هر یک از انواع چشمی درب ضد سرقت را معرفی نموده و مورد بررسی قرار داده ایم.

 

چشمی ساده (اپتیکال)

این چشمی ها در واقع یک عدسی کوچک هستند که در حفره ای روی درب قرار گرفته و دید محدودی از پشت درب در اختیار شما قرار می دهد. برای مشاهده تصاویر از این چشمی باید به آن نزدیک شده و با یک چشم پشت درب را ببینید. این کار ممکن است برای کودکان و سالمندان کمی دشوار باشد. ضمن این که محدودیت دید در شب و زاویه دید آن ممکن است شما را با مشکل رو به رو کند.

 

چشمی دیجیتال درب

نمونه پیشرفته تری از چشمی درب وجود دارد که از تکنولوژی در راستای افزایش سطح ایمنی و امنیت منازل و محل کار شما استفاده نموده است. چشمی دیجیتال تصاویری به صورت سه بعدی، با کیفیت HD، با زاویه دید گسترده و امکان تصویربرداری و فیلم برداری در اختیار شما قرار می دهد. بسته به نوع و مدل چشمی، قابلیت های آن نیز متفاوت بوده و امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

 

چشمی با باتری لیتیومی یا قلمی

اغلب چشمی های الکترونیکی ساده با استفاده از باتری های قلمی انرژی مورد نیاز خود را تامین می کنند. اگر این سیستم به سنسور حرکتی مجهز باشد، باتری قلمی برای این کار انتخاب مناسبی نبوده و طی یک هفته نیاز به تعویض خواهد داشت. برای سیستم های دارای سنسور حرکتی از باتری های لیتیومی استفاده می شود که حداقل یک ماه عملکرد مداوم داشته و به کمک شارژر یا پاور بانک به راحتی شارژ خواهد شد.

چشمی دیجیتال وای فای و سیم کارتی

این نوع چشمی یکی از پیشرفته ترین انواع چشمی الکترونیک می باشد که با اتصال به اینترنت، امکان مشاهده تصاویر پشت درب را حتی خارج از منزل و در فاصله ای دور از طریق تلفن همراه به راحتی فراهم نموده است. با فعال سازی سنسور تشخیص حرکت در این چشمی، پیامی برای صاحب خانه ارسال می گردد تا تصویر دوربین را چک کرده و تصاویر ضبط شده را از راه دور بازبینی نماید. همچنین امکان برقراری تماس و مکالمه صاحب خانه و فرد پشت درب نیز در نمونه های سیمکارتی این محصول وجود دارد.

 

چشمی دیجیتال با سنسور حرکتی

وجود سنسور حرکتی در چشمی الکترونیک یکی از اصلی ترین خصوصیات این سیستم امنیتی به شمار می رود. این سنسور حرکت افراد را در پشت درب تشخیص داده و بلافاصله تصویر آن ها را ضبط می کند. به این ترتیب شما می توانید به صورت آنلاین و یا پس از بازگشت به خانه، تصاویر ضبط شده را مشاهده و بررسی نمایید.

 

نتیجه گیری

در صورتی که نیاز به یک محصول جدید و کاربردی برای افزایش امنیت محل سکونت خود دارید ، چشمی دیجیتال با دارا بودن ظاهری زیبا و شیک و همچنین قابلیت عکسبرداری و ذخیره آنها می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهتماس با ما