معرفی قفل های اثر انگشتی و انواع آن

قفل اثر انگشتی و انواع آن

قفل اثر انگشتی یکی از بهترین مدل‌های قفل دیجیتال است که با تشخیص اثر انگشت هر شخص امکان باز نمودن درب را برای افراد فراهم می‌نماید. با استفاده از این قفل دیگر نیاز به حمل کلید یا کارت و یا به خاطر سپردن رمز ندارید.

اصلا به نظر می آید انتخاب بهترین قفل و بهترین دستگیره درب همیشه جزو چالش های یک صاحبخانه است . انتخاب بهترین قفل اثر انگشتی یکی از بهترین پیشنهادهایی  است که حد اقل در موارد انتخاب بهترین قفل می تواند بسیاری از چالش ها حل کند .

در اکثر قفل‌های اثر انگشتی درب علاوه بر وجود سیستم بیومتریک اثر انگشتی، روش‌های دیگری نیز برای باز نمودن درب وجود دارد. بنابراین نه تنها امنیت درب بیشتر خواهد شد بلکه با استفاده از روش‌های متناسب برای هر فرد دسترسی راحت‌تری برای افراد فراهم خواهد شد.

با توجه به منحصر به فرد بودن هویت بیومتریک هر فرد، استفاده از اثر انگشت برای احراز هویت از امنیت بالایی برخوردار خواهد بود. همچنین با استفاده از سیستم‌های امنیتی و حسگرهای قوی موجود در قفل هوشمند اثر انگشتی امکان تقلب نیز از سارقان گرفته شده است چرا که حسگر این قفل‌ها به جریان خون داخل پوست حساس بوده و هرگونه اثر انگشت جعلی را به راحتی تشخیص خواهد داد.

قفل اثر انگشتی برای محافظت از منازل، ادارات، ساختمان‌های تجاری یا هر مکانی که اشیای با ارزش را در آن نگه داری می‌کنید، می‌باشد. نصب قفل اثر انگشتی درب ضد سرقت آسان است، و با توجه به رعایت استانداردها در طراحی قفل درب اثر انگشتی مناسب با درب‌‌های ضد سرقت، چوبی و شیشه‌ای می‌باشد.

قفل اثر انگشتی دارای ساختار فلزی بادوام است که تضمین می کند عملکرد خود را با گذشت زمان حفظ خواهد کرد.

در اکثر ساختمان‌هایی که نیازمند افزایش امنیت و راحتی است، در کنار دیگر سیستم‌‌های امنیتی همچپن درب ضد سرقت، دوربین، سیستم‌های هوشمند سازی داخلی ساختمان و … از دستگیره دیجیتال اثر انگشتی استفاده می‌شود. کار با قفل اثر انگشتی درب منزل به مراتب آسان‌تر است چرا که دیگر نیازی به وارد کرد پسورد یا ارائه کارت نیست.

 

قفل اثر انگشتی چه امکاناتی دارد ؟

وقتی پای ابزارآلاتی مثل قفل و دستگیره برای یک ساختمان به میان می آید باید گفت که هر کدام را انتظار خاصی هست برای برآوردن . مثلا وقتی دستگیره رزت بهریزان برای درب اتاق های یک آپارتمان در نظر گرفته می شود می توان از آن انتظار کیفیت و زیبایی و بادوام بودن را داشت .

از طرفی وقتی پای قفل های مدرنی مثل قفل اثر انگشتی به میان می آید ، از آن هم انتظار بالاتر و شگفت انگیزتری خواهیم داشت .

یکی از انواع بهترین قفل هوشمند موجود در بازار همین قفل های اثر انگشتی هستند .این گروه از قفل ها علاوه بر قابلیت استفاده از رمز و کارت، قابلیت تعریف 100 تا 200 نفر اثر انگشت مختلف را نیز دارا می باشند. کار با قفل اثر انگشتی بسیار راحت و لذت بخش است.

شما حتی می توانید تمام انگشت های خود، خانواده و یا همکارانتان را به صورت 360 درجه ذخیره کنید و مانند اسکنرهای اثرانگشت موبایل های امروزی به راحتی دستگیره اثر انگشتی را باز نمایید.

یکی از نکاتی که امروزه در مورد قفل هوشمند خیلی اهمیت پیدا کرده بررسی و کنترل عبور و مرور افراد به صورت گزارش گیری از تردد آن ها است. گروه محصولات قفل اثر انگشتی این امکان را برای مدیران و مالکین خود فراهم می کنند تا 1000 تردد اخیر را بررسی نمایند.

حتی می توانند در یک روز مشخص تردد افراد را با ذکر دقیق ساعت، دقیقه، تاریخ و نحوه ورود (اثرانگشت، کارت، رمز و …) بررسی نمایند. در برخی از ادارات تردد کارمندان در بازه های زمانی از پیش تعیین شده بسیار اهمیت دارد. با دستگیره اثر انگشتی می توانید برای تردد دقیق کارمندان در بازه های زمانی دقیق نیز برنامه ریزی کنید.

 

قفل اثر انگشتی و انواع آن

 

نحوه کار قفل اثر انگشتی

هنگامی که اسکنر با بررسی اثر انگشت، تشخیص داد که شما یک کاربر مجاز هستید، درب باز می‌شود. در بعضی از انواع دستگیره اثر انگشتی یا قفل انگشتی، در این مرحله از شما وارد کردن یک پین یا کدواژه نیز خواسته می‌شود تا امنیت درب ورودی دو برابر شود.

ممکن است این ابهام در ذهن شما شکل بگیرد که در صورت قطع برق یا هنگ کردن احتمالی سیستم قفل اثر انگشتی درب ضد سرقت، چگونه می‌توان درب را باز کرد؟ نگران نباشید، معمولا قفل‌های هوشمند دارای یک کلید ایمنی برای چنین شرایطی هستند.

هنگامی‌که شما به‌عنوان مالک برای اولین بار انگشت خود را روی اسکنر دستگیره درب اثر انگشتی قرار می‌دهید، تبدیل تصویر به داده‌های عددی انجام و الگوی اثر انگشت ذخیره می‌شود. سپس هر بار که بخواهید به کسی اجازه دسترسی بدهید، این فرآیند تکرار می‌شود.

دفعه بعد که فردی انگشت خود را روی سنسور دستگیره اثر انگشت قرار می‌دهد، دستگاه داده‌های به دست آمده را با داده‌های از پیش ذخیره شده مطابقت می‌دهد. اگر مطابق بود، اجازه دسترسی داده و درب باز می‌شود. جالب است بدانید که این فرآیند بسیار سریع است و در کسری از ثانیه به پایان می‌رسد.

 

انواع قفل اثر انگشتی

  1. قفل اثر انگشتی بدون دستگیره :
    برای باز کردن این نوع قفل های دیجیتالی حرکت کششی و فشاری نیاز است همچنین این نوع قفل ها به دلیل ظاهر مدرن و ظریفی که دارند، مورد پسند مشتریان بیشتری هستند.
  2. قفل اثر انگشتی اهرمی :
    این نوع قفل ها درست مثل قفل های سنتی دارای دستگیره اهرمی هستند با این تفاوت که سیستم هوشمند و الکترونیکی جهت باز و بسته کردن درب دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهتماس با ما